عمومی

پانا مارکتینگ، آژانس دیجیتال مارکتینگ

 

تفاوت بازاریابی دیجیتال با بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی:

_ محل کار شما همان دفترکار و فروشگاه شماست و مشتریان شما به صورت حضوری با شما در ارتباط هستند.

_ برای فروش نیازمند فروشنده حضوری و حرفه ای هستید تا مشتریان شما را برای خرید قانع کند.

_ محصولات یا خدمات شما مستقیما توسط مراجعه مشتری ارزیابی می شود و سپس او برای خرید تصمیم می گیرد.

_ برای تبلیغات محیطی باید اقدام به چاپ تراکت، بیلبورد تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تلفن مارکتینگ، ارسال پیامک های تبلیغاتی و … کنید تا آگاهی از برند ایجاد کنید و مخاطبان را به سوی محل بیزنس خود دعوت کنید. حال اگر کسی تبلیغات شما را ببیند و بنا به هر دلیلی مثل بعد مسافت و… تبدیل به مشتری شما نشود، انگار به نوعی هزینه تبلیغات شما هدر رفته است زیرا اگرچه شاید تا حدودی آگاهی از برند و اعتبارسازی برای خود کرده اید اما نه چیزی فروخته اید و نه کنترلی روی افرادی که تبلیغ شما را دیده اند دارید و نه یک پل ارتباطی برای امکان فروش در آینده با آنها ایجاد کرده اید. و مهم تر از همه آن که فقط افرادی که در آن زمان و مکان خاص تبلیغات شما را دیده اند یا بهتر است بگوییم به چشم شان خورده است! و شما از علاقه و تمایل آنها به تبلیغ خود نمی توانید آمار دقیقی برای ارزیابی و بررسی بیشتر بدست آورید. همچنین آنها نمی توانند اقدام بالفوری در رابطه با تبلیغ شما انجام دهند حتی اگر از تبلیغ و برند شما خوششان آمده باشد! و در نهایت شاید در صورت عدم تداوم و تکرار تبلیغات، از ذهن مخاطبی که خواهان محصول و خدمات شما بوده نیز فراموش شوید.

مطلب پیشنهادی برای شما:   معرفی مرجع اول آزمون زبان _ راهنمایی سریع و پشتیبانی ۰۹۳۸۷۷۰۸۰۲۵

 

بازاریابی دیجیتال:

_ محل کار شما محدود به مکان دفترکار یا فروشگاه شما نیست و در واقع همان سایت شما می باشد و مشتریان شما می وانند به صورت غیر حضوری و آنلای با شما در ارتباط باشند و از شما خرید کنند.

_ برای فروش نیازمند به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای و یا بازاریاب اینترنتی ماهر هستید که با استفاده از تکنیک های بازاریابی در فضای دیجیتال، به فروش آنلاین شما کمک کند.

_ شما خودتان باید محصولات و یا خدمات خودتان را به بهترین شکل ممکن در فضای آنلاین و پلتفرم های موجود معرفی کنید تا اولا مشتری شما را از میان سایر رقیبان ببیند و سپس برای این که از محصولات و خدمات کدام شرکت استفاده کند تصمیم بگیرد.

_ برای تبلیغات از روش هایی مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی ویروسی، ویدیو مارکتینگ، تبلیغات کلیکی گوگل، رپورتاژ آگهی، بازاریابی محتوایی و… استفاده خواهید کرد. در این حالت در برخی از روش ها مانند تبلیغات کلیکی گوگلPPC) )  شما فقط به ازای کسانی که تبلیغ شما را ببینند و نسبت به آن واکنش دهند ( مثلا روی لینک سایت شما کلیک کنند تا وارد صفحه سایت شما شوند) هزینه پرداخت می کنید! این بسیار هدفمند تر و هوشمندانه تر از تبلیغات محیطی در بازاریابی سنتی می باشد. اگر کسی تبلیغات شما را ببیند و بلافاصله از شما خرید نکند، هزینه تبلیغات شما اتلاف نشده است زیرا اولا شما روی واکنش کاربران نسبت به تبلیغ تان کلی آمار دقیق می توانید کسب کنید که شما را هربار در اصلاح روش و نوع تبلیغ تان بیشتر کمک خواهد کرد.

ثانیا؛ شما در بیشتر روش های بازاریابی دیجیتال کاملا روی این که چه کسانی تبلیغ شما را ببینند کنترل دارید! این که مرد باشند یا زن و یا هردو؟ در چه بازه سنی باشند؟ و کلی داده آماری مفید دیگر که قطعا تبلیغ آنلاین بعدی شما را هدفمند تر خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی برای شما:   چگونه یک آگهی تبلیغاتی خوب بنویسیم؟

ثالثا؛ شما می توانید یک پل ارتباطی با کسانی که به محصول یا خدمات شما علاقه دارند برقرار کنید تا اگر در حال حاضر آمدگی خرید از شما را ندارند، در آینده نزدیک از شما خرید کنند و شما را نه تنها فراموش نکنند، بلکه ارتباط قوی تری با شما داشته باشند. یعنی به طور مثال در تبلیغات اینستاگرامی میتوانند شما را فالو و دنبال کنند تا در آینده برای این که از شما خرید کنند یا نه بهتر بتوانند تصمیم بگیرند و یا مثلا در تبلیغات در بستر وب می توانید از آنها با روش های بازاریابی دیجیتال یک شماره تماس و یا ایمیل از آنها اخذ کنید و بعد در زمان کمپین های فروش ویژه خود با ارسال یک پیشنهاد تخفیف فوق العاده، به آنها خدمات و محصولات خود را بفروشید!

رابعا؛ تبلیغ شما محدود به مکان و زمان خاصی نیست و میتواند در هر شهر و یا حتی کشوری دیده شود.

به شما پیشنهاد می کنیم حتما از این فرصت استفاده کرده و از تجربیات کارشناسان ما بهره مند شوید.

 

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

بعد از دریافت مشاوره بازاریابی اینترنتی مشخص می شود که استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما دقیقا باید به چه صورت و به چه شکل و با چه اهدافی و با چه برنامه ای دنبال شود.  هر کسب و کاری با توجه به  پتانسیل ها و نقاط قوت و ضعفی که دارد می تواند استراتژی های بازاریابی اینترنتی مختلفی را اتخاذ کند. ما این برنامه و هدف را رایگان در اختیار شما قرار می دهیم پس نگران هیچ چیزی نباشید!

مطلب پیشنهادی برای شما:   سیستم اطفا حریق و محصولات آتش نشانی

برند سازی

امروزه مردم به طور متوسط زمان بیشتری را در اینترنت می گذرانند. هم اکنون با صرف هزینه های بسیار کمتر نسبت به سایر روش های بازاریابی سنتی و تبلیغات محیطی و تلویزیونی، می توانید در فضای آنلاین بهتر در پیش چشم مخاطبان هدف خود ظاهر شوید و به این طریق آگاهی از برند و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید

رشد کسب و کار

بازاریابی آنلاین برای رشد بیزنس ضروری است. اگر شما یک کسب و کار محلی موفق داشته باشید، در بهترین حالت تنها می توانید در شهر خودتان فعالیت کنید مگر آن که روابط و پلن های قوی دیگری برای فروش داشته باشید که حتی با این وجود نیز از دیجیتال مارکتینگ برای گسترش بیزنس خود در سراسر ایران و یا حتی فراسوی مرزها بی نیاز نخواهید بود.

افزایش فروش

بازاریابی دیجیتال با پیدا کردن مخاطبان آنلاین هدفمند و با ایجاد یک رابطه موثر با آن ها، به افزایش فروش و توسعه کسب و کار شما کمک بسیاری می کند. همچنین با آنالیز و تحلیل داده ها و اطلاعات بدست آمده از کمپین های فروش میتوان در کمپین های بعدی با اصلاح عملکرد و استراتژی، موفقیت چشم گیری در بازاریابی اینترنتی کسب نمود.