عمومی

هواساز ایرواشر اکونوپک چیست؟

 هواساز ایرواشر اکونوپک در واقع یک هواساز مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد، eco  مخفف کلمه economic  و Pac به معنی package  می باشد.  به این دستگاه به طور خلاصه اکونوپک گفته می شود. در واقع هواساز اکونوپک یک پکیج اقتصادی و به صرفه می باشد که بدون نیاز به تجهیزات گرمایی (موتورخانه) و سرمایی دمای ایده آل در فصول مختلف برای محیط فراهم می شود. با دستگاه های هواساز ایرواشر اکونوپک به ظرفیت های مختلف ساخت گروه صنعتی سهند هواساز می توان سرمایش و گرمایش محیط را در مدت زمان کوتاه در یک دستگاه یکپارچه فراهم کرد.

هواساز ایرواشر اکونوپک در ظرفیت های مختلف از  ۲۵۰۰ cfm تا۴۵۰۰۰ cfm  و ظرفیت حرارتی از ۱۰۰۰۰۰ kcal/h تا ۴۰۰۰۰۰kca/h  تولید می شوند

کاربرد اکونوپک:

  • سالن های تولیدی کارخانه ها و کارگاه ها
  • سالن های چند منظوره
  • سالن های نمایشگاهی
  • سالن های ورزشی
  • سالن های همایش ، کنفرانس ، تالار ، اماکن مذهبی ، خوابگاه ها
نحوه کارکرد اکونوپک

 نحوه کارکرد گرمایشی 

معمولا در سیستم های گرمایشی از کویل استفاده میکنند یا بسته به موتورخانه و آب گرم، گرمایش را تولید میکنند. ولی در این سیستم گرمایش به وسیله یک استوانه فلزی گاز سوز یا گازوئیل سوز ایجاد میشود و هوا با عبور از لوله هایی که توسط گرمای استوانه گرم شده اند به محیط انتقال داده میشود.

در اصل با وجود یک مشعل گاز سوز که باز گاز طبیعی کار میکند گرمایش تولید میشود.  گرمایش وارد محفظه‌ای میشود که اصطلاحا کوره نام دارد. در همین حین فن در حال کار است و گرمایش را به لوله‌های هوای گرم برخورد میکند و گرم میشود و در ادامه فرآیند از طریق کانال‌ها به محیط انتقال پیدا میکند.

مطلب پیشنهادی برای شما:   معرفی سایت چت روم
مزایای استفاده از دستگاه اکونوپک:
  1.  کاهش مصرف برق همانند دستگاه زنت یا ایرواشر (در حد چرخش فن هوا و پمپ آب) در تابستان بخاطر استفاده از روش تبخیری برای خنک کردن و عدم استفاده از کمپرسور در مدار (مگر اینکه برای سیستم سرمایش آن از روش کویل متصل به چیلر استفاده شود)
  2.  جلوگیری از اتلاف انرژی های مربوط به انتقال (لوله کشی) از واحد تولید به واحد توزیع (زیرا هم واحد تولید و هم توزیع در یک دستگاه قرار دارند). منظور اینکه به جای گرم کردن آب در موتورخانه یا پکیج و پمپاژ آن به کویل آبگرم ، مستقیما تجهیزات گازسوزی مانند مشعل درون دستگاه جاسازی شده و مستقیما هوا را گرم می کند.
  3.  حذف هزینه های عایق کاری لوله ها و مسیر انتقال حرارت
  4.  عدم نیاز به موتورخانه و به تبع آن کاهش هزینه های احداث و نگهداری آن
  5. گرمایش بسیار قوی و مناسب برای سوله ها ، سالن ها و اماکن با فضای بزرگ
  6.  قابلیت فیلتر کردن هوای ورودی به محیط با فیلترهای قابل شستشو و مجهز شدن به انواع فیلترها
  7. کاهش هزینه های اولیه ، جاری و نیز تعمیر و نگهداری اکونوپک به خاطر سادگی آن نسبت به سایر سیستم های تهویه مطبوع
معایب دستگاه اکونوپک:

معمولا دستگاه هایی که گرمایش و سرمایش را از موتورخانه تامین میکنند نیاز به زمان زیادی دارند ولی اکونوپک همانطور که اشاره کردیم نسبت به این سیستم های تهویه مطبوع زمان کمتری نیاز دارد ولی نسبت به فن کویل و چیلر نیاز به زمان بیشتری دارد و متخصصین این حوزه یکی از معایب این دستگاه را این مورد میدانند.

مطلب پیشنهادی برای شما:   انتخاب و خرید لوازم جهیزیه
خرید هواساز اکونوپک:

گروه صنعتی سهند هواساز، متخصص در طراحی و عرضه مناسب ترین سیستم های برودتی و تهویه مطبوع، مطابق با نیاز واقعی مشتری و امکانات مالی کارفرمایان محترم، آماده ارائه انواع دستگاه های سرمایشی ،گرمایشی و تهویه هوا در ظرفیت های مختلف می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشخصات فنی کامل و استعلام قیمت، با کارشناسان سهند هواساز تماس حاصل فرمائید.

واحد فروش و امور مشتریان:
۵۶۵۴۳۵۱۲ _ ۵۶۵۴۵۹۲۳ _ ۵۶۵۴۵۹۰۴(۰۲۱)
مدیریت (فاتحی): ۰۹۱۲۲۵۸۶۶۱۸

لازم به ذکر است فروش تمامی محصولات این مجموعه در سراسر کشور امکان پذیر خواهد بود.