عمومی

مقالات و راهنمای تخصصی فتوکپی استوک و پرینتر استوک

قبل از خرید پرینتر استوک به این موارد مهم توجه داشته باشید

این روزها که در هر لحظه تصویر تازه ای از تکنولوژی را به شکل های گوناگون مشاهده می کنیم یکی از وسایل محبوب و پرفروشی که جامعه نیاز های زیادی به آنها دارد پرینترها ی باشند. معرفی پرینترهای جدید به بازار و همینطور طول عمر بالای این محصول سبب شده تا کاربران بعد از مدتی تصمیم به تعویض محصول مورد نظر و خرید یک محصول پیشرفته تر کنند.به همین علت، برای بعضی افراد خرید چاپگرهای دست دوم که استفاده زیادی هم از آن ندارند بسیار مهم بوده و تا حد زیادی نیاز آنها را برطرف می نماید.ولی برای تهیه پرینتر دست دوم یا استوک توجه به برخی موارد کاملا ضروری است تا در نهایت تشخیص پرینتر خوب و سالم و خرید آن برای شما ساده تر تر شود.این موارد مهم را حتما باید قبل از تهیه محصول مورد نظر،در نظر داشته و به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید تا در نهایت محصول ارزشمندی را خریداری نماید. با ما همراه باشید.

 

موارد مهمی که قبل از خرید پرینتر کارکرده باید در نظر داشته باشید.

در ادامه این مقاله به بررسی خرید پرینتر استوک خواهیم پرداخت:

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواد مصرفی هر پرینتر کارتریج آن می باشد،

در اصل کارتریج یک مخزنی جهت نگهداری دستگاه فتوکپی و رنگ دستگاه پرینتر می باشد و نقش بسیار مهمی در کیفیت و تصویرسازی چاپ دارد. به همین علت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در زمان تهیه پرینتر استوک از سلامت کارتریج اطمینان حاصل کنید به این معنا که کارتریج تونر ریزی نداشته باشد و همینطور مخزن تونر آن هم شارژ شده باشد.

 

این مورد یکی از مهم ترین ترین و ابتدایی ترین نکاتی است که در هنگام تهیه پرینتر استوک باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.هرچند باید این را هم گفت که کارتریج ها به دو گروه لیزری و جوهرفشان تقسیم می شوند ولی این شما می باشید که با در نظر گرفتن نیاز خود یکی از آنها را گزینش خواهید کرد.همینطور در هنگام تهیه پرینتر استوک از فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید حتما در نظر داشته باشید که در مورد با گارانتی پرینتر صحبت کرده و کارت گارانتی را از شخص فروشنده دریافت نمایید. به این علت که تعدادی از پرینتر ها بعد از تعمیر هم به فروش میرسند و احتمال خراب شدن دوباره آنها زیاد است.

مطلب پیشنهادی برای شما:   راهنمای انتخاب برخی لوازم برقی پرکاربرد در هر آشپزخانه

در زمان تهیه پرینتر استوک در نظر داشته باشید :

اطمینان حاصل کنید درایور پرینتری که قصد خرید آن را دارید و یا آن را انتخاب کرده اید در بازار وجود دارد و یا اینکه شخص فروشنده درایور را حتما در اختیار شما بگذارد چرا که با تعویض ویندوز لپ تاپ و کامپیوتر شما، در صورت به همراه نداشتن درایور پرینتر به طور کامل بهره بردن از آن غیرممکن می شود و شما به پرینتر تازه ای نیاز خواهید داشت.همینطور باید گفت تعداد قابل توجهی پرینترهای قدیمی که در در بازار موجود می باشند به علت اینکه مدت زیادی از تاریخ ساخت آنها سپری شده قطعات آنها ساخته نشده و دیگر در در دسترس نمی باشند تلاش کنید کنید پرینتری را تهیه کنید که در صورت نیاز بتوان به تعویض و تعمیر قطعه، قطعات آن را به سادگی یافت شوند.

جدا از مواردی که در بالا گفتیم به سرعت پرینتر هم اهمیت ویژه ای بدهید، در اصل به حدود برگ هایی که چاپگر در زمان یک دقیقه پرینت میکند سرعت پرینتر گفته می شود.

هر چه میزان برگ های پرینت شده در طول یک دقیقه بیشتر باشد سرعت پرینتر بالاتر است و گزینه ایده آل تری می باشد.

آخرین نکته ای که در این مورد میتواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد این است که،تصویر پرینت گرفته شده توسط محصول مورد نظر بدون کوچکترین تونر ریزی و زمینه و کثیفی باشد و نقاط پرینت شده مشکی کیفیت مطلوبی داشته باشند.

اصطلاحاتی که قبل از خرید پرینتراستوک باید با آن ها آشنایی داشته باشید

تعداد زیادی از کاربران در زمان خرید پرینتر فقط به موارد ظاهری و نکاتی مثل: تنوع ظاهر زیبا، قیمت ارزان، رنگ، چند کاره بودن محصول و … توجه می نمایند. تولیدکنندگان هم تمرکز خود را بر روی ظاهر و تبلیغات این پرینترها می گذارند تا نظر کاربران را به گونه ای جلب نمایند. مشخصات فنی این نوع محصولات از اهمیت بالایی برخوردار می باشند، به همین علت همه توانایی ها و مشخصات فنی پرینتر را پیش از خرید چک نمایید. در ادامه به همه نکات اصلی و اصطلاحات خاص درباره دستگاه های پرینتر اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی برای شما:   پیشنهادهایی برای خرید سوپرمارکتی ارزان‌تر

 پرینتر های لیزری رنگی

بیشتر از چهار رنگ در پرینتر های لیزری Black، Cyan، Magenta و Yellow بهره برده می شود. با ترکیب این رنگ ها دستگاه پرینتر توانایی پیدا می کند طیف گسترده ای از رنگ ها را درست نماید.

در بیشتر پرینترهای لیزری از چهار رنگ مذکور رنگی استفاده می‌شوند. ترکیب این رنگ‌ها تا حدود زیادی می‌تواند هر رنگی را ایجاد نماید.
مواد مصرفی در پرینتر ها

بخش هایی در پرینتر ها وجود دارد که بعد از مدت نه چندان زیادی به تعویض و جایگزینی نیاز دارند. که این بخش ها همان مواد مصرفی در پرینتر ها خواهند بود. در پرینتر های جوهرافشان کارتریج رنگ و در پرینتر های لیزری تونر جزو همین مواد هستند. برای داشتن طول عمر زیادتر کارتریج ها، آن ها را در جاهای تمیز و خشک نگهداری نمایید. در زمان استفاده بسته بندی آن ها را باز نموده و آن ها را در مکان هایی که تغییر دمای زیادی وجود دارد مانند پشت پنجره قرار ندهید.
برخی از قسمت های پرینتر در طول زمان مانند: درام و یا قطعات فیزیکی مونتاژی هم احتمال دارد عملکرد خوب خود را از دست بدهند. نگهداری در پرینتر این نوع قطعات هزینه های زیادی در بر می گیرد. پارگی ها و نگهداری از زبانه ها در سایش ها سبب طولانی تر و نرم تر کار کردن پرینتر خواهد شد. برای مطمئن شدن از عملکرد پرینتر، نیاز است به نکات گفته شده اهمیت زیادی بدهید.

حساب کردن هزینه جوهر

با تقسیم بازدهی صفحه پرینتر بر هزینه کارتریج شما خواهید توانست ، هزینه جوهر را حساب کنید. در برخی مواقع جهت پایین آوردن هزینه چاپگرها، کارتریج خود دستگاه که کارتریج اصلی می باشد را جدا نموده و کارتریج ارزان قیمتی را جایگزین آن خواهند کرد. به همین علت کیفیت کارتریج و بازدهی دستگاه پایین خواهد آمد. به این مورد هم باید که نگاه ویژه ای داشته باشید.

مطلب پیشنهادی برای شما:   راهنمای جامع و کامل خرید لوازم جهیزیه

Page yield یا بازدهی مقدار صفحات پرینت شده

از جمله اصلی ترین مواردی است که در هنگام تهیه باید به آن نگاه ویژه ای داشته باشید تعداد بازدهی صفحات. تولید کننده پرینتر، بازدهی میزان صفحات که چاپ های یک کارتریج را به شکل متوسط تعیین می نماید. بازدهی هر چاپگر روی جعبه آن به شکل عدد نوشته می شود. گونه کارتریج دستگاه چاپگر در بازدهی صفحه تاثیر بسزایی دارد. حتی در چاپگرهایی که دارای ویژگی های مشابه و قیمت های یکسان هستند هم به علت تفاوت در نوع کارتریج، امکان متفاوت بودن بازدهی صفحه وجود خواهد داشت.

یکی از نکات مهمی که شما عزیزان برای خرید پرینتر استوک باید در نطر بگیرید، خرید از فروشگاه معتبر است. فروشگاهی که دستگاه را قبل از خرید برای شما تست کند و سلامت دستگاه را به شما نشان دهد. همچنین ضمانت دستگاه و یا حتی دادن مهلت تست به مشتریان این قوت قلب را به خریدار می دهد که پرینتر فاقد هر گونه مشکلی است. همچنین داشتن تیم پشتیبانی قوی برای پاسخگویی به سوالات مشتریان پس از خرید می تواند از ویژگی های بارز یک فروشگاه معتبر پرینتر باشد.

پرینتر استوکی که شما قصد خرید آن را دارید باید قابلیت نصب در سیستم عامل های جدید (ویندوز ۷ تا ویندوز ۱۱) را داشته باشد که شما بتوانید دستگاه خود را به راحتی در کامپیوتر نصب کنید. با یک جست و جو ساده در سایت ها می توانید از امکان نصب شدن پرینتر در سیستمتان مطمئن شوید. فایل نصب پرینتر شما معمولا (در قالب یک CD) همراه با پرینتر به مشتریان عرضه می شود یا در صورتی که CD نصب درایور نداشتید میتوانید از سایت ما درایور پرینتر مورد نظر خود را دانلود کنید و پرینتر را در کامپیوتر نصب کنید.

 مقالات و راهنمای تخصصی فتوکپی استوک و پرینتر استوک